Overschrijving

Overschrijving in het voetbal betekent dat je van de ene club naar een andere club verhuist. Dit is nodig als je bij een nieuwe club wilt spelen, en het proces zorgt ervoor dat je officiële registratie wordt bijgewerkt.

Spelers die het volgende seizoen bij een andere vereniging in categorie A willen spelen, of die korter dan drie jaar niet hebben gevoetbald en nu bij een andere vereniging in categorie A willen gaan spelen, moeten hiervoor een overschrijving aanvragen. Deze aanvraag kan ingediend worden tussen het eerste weekend van maart en 15 juni om 23.59 uur. Buiten deze periode is overschrijving alleen mogelijk met dispensatie.

Voor nationale overschrijvingen in het amateurvoetbal is er geen tweede algehele overschrijvingsperiode in de winter.

Voor spelers in categorie B zijn de regels vaak soepeler. Zij kunnen meestal gedurende het hele jaar overschrijven, behalve tijdens de lopende competitiemaand. Dit betekent dat overschrijvingen in categorie B het hele seizoen door mogelijk zijn, zolang deze niet plaatsvinden tijdens de maand waarin de competitie speelt.

Kom je vanuit een andere voetbalclub in Nederland en wil je bij Mamio komen voetballen, stuur ons een bericht!

Voornaam
In wel categorie speel je?
Selectievakjes